FAQ

A list of our most frequently asked questions! Is your question not covered in our FAQ section? Don't hesitate to contact us.
Algemeen
Wat zijn de voorwaarden om te boeken bij DenBosch2Stay?
Wanneer wij dit opvragen, moet je kunnen aantonen dat je de huur en andere kosten van de woning kunt betalen. Voor de woningen van De Donck geldt dat je over een (gezamenlijk) maandelijks inkomen moet beschikken dat 3,5 maal de kale huurprijs is. Je moet tenminste 18 jaar zijn om te kunnen huren bij ons.
Kan ik een woning reserveren vanaf een bepaalde maand?
Dit is helaas niet mogelijk. De woningen die wekelijks gepubliceerd worden zijn normaal gesproken beschikbaar over 30 dagen na publicatie. Wij werken niet met wachtlijsten of reserveringen vooruit.
Zijn er gemeenschappelijke ruimtes in het gebouw?
DenBosch2Stay heeft geen gezamenlijke ruimtes.
Hoe lang kan ik er wonen?
De woningen van De Donck zijn op basis van Long stay, in deze appartementen en studio's kun je voor een onbepaalde tijd wonen met een minimum van 6 maanden.
Helpt DenBosch2Stay met zoeken naar een andere woning?
Nee, het is je eigen verantwoordelijkheid om een andere woning te vinden.
Wie zit achter DenBosch2Stay?
De broers Zjef en Stijn Bogers zijn de oprichters van Holland2Stay. DenBosch2Stay maakt deel uit van de Holland2Stay groep. Holland2Stay staat voor Smart Stay! Al onze moderne en zelfstandige accommodaties zijn compleet gemeubileerd. Klaar om meteen te betrekken. Geniet van privacy voor een betaalbare prijs. Lees hier meer over ons.
Boeken
Hoe weet ik welke woningen beschikbaar zijn?
Wanneer er studio's en appartementen beschikbaar zijn, worden deze online gepubliceerd bij Actueel Aanbod. Je kunt meteen boeken door op het aanbod te klikken, te boeken en de administratiekosten te betalen. Na betaling en onze goedkeuring ben je verzekerd van de woning. Mocht je registratie niet goedgekeurd zijn, dan worden de administratiekosten teruggestort.
Wanneer ontvang ik mijn contract?
Je ontvangt een concept contract per e-mail na je betaling van de boekingskosten en onze goedkeuring. Bij je check-in nemen we je contract samen door en kun je het tekenen. Je contract is exact hetzelfde als het concept contract, dus je bent op de hoogte wat er in staat en waarvoor je tekent.
Kan ik ook een gemeubileerde woning huren?
De woningen van De Donck zijn volledig gemeubileerd.
Krijg ik automatisch de woning van mijn keuze?
Normaal gesproken wel. Maar twee mensen kunnen misschien dezelfde woning boeken op hetzelfde moment. De betaling van de administratiekosten wordt eerst behandeld maar wij ontvangen een bericht in het geval van een dubbele boeking. Diegene die de woning als laatste heeft geboekt, ontvangt de administratiekosten meteen terug. Ook nemen wij contact op met je om te kijken naar een van onze andere woningen. Ook kan het zijn dat we de woning om bepaalde redenen niet aan je kunnen verhuren. In dit geval storten wij dan het complete bedrag meteen terug.
Naar welke woningen moet ik kijken als ik samen wil wonen met mijn partner?
Alle appartementen met een aparte slaapkamer. Dit is alleen mogelijk als je een koppel bent. Twee vrienden (man/vrouw) die samenwonen in onze woningen is niet toegestaan.
Ben ik gegarandeerd van een woning wanneer ik de administratie- en contractkosten vooruit betaal?
Je betaalt alleen de administratie- en contractkosten om te bevestigen dat je akkoord gaat met de woning die je hebt geboekt. Wanneer je deze kosten hebt betaald en wij keuren je aanvraag goed, dan ben je verzekerd van deze woning. Binnen 48 uur na betaling wordt de huurovereenkomst naar je toegemaild. Mochten wij je aanvraag niet goedkeuren dan storen wij je betaling terug.
Is het mogelijk om de woningen te bekijken voordat mijn huurcontract start?
Nee, helaas zijn bezichtigingen niet mogelijk.
Huur betalen
Hoeveel is de huur?
Het verschilt per type van de woning. Alle huurprijzen worden aangegeven in onze lijst met woningen.
Kan ik kiezen wanneer de huur wordt afgetrokken van mijn rekening?
Nee, dit is niet mogelijk. Wij schrijven het huurbedrag af op de laatste werkdag van de maand voor de komende maand. Bijvoorbeeld, op 30 oktober 2016 schrijven we de huur van November af.
Kan ik ook de huur een bepaalde tijd vooruit betalen?
Nee, via automatische incasso schrijven wij de huur per maand af van je rekening.
Kan ik de huur in termijnen betalen?
Nee, de huur wordt per maand afgeschreven.
Wanneer ben ik geschikt voor huurtoeslag?
Bekijk onze pagina over huurtoeslag. DenBosch2Stay helpt je graag met het aanvragen van huurtoeslag als je voldoet aan de voorwaarden.
Tijdens het huren
Kan ik mijn huurcontract gebruiken om te registreren bij de gemeente?
Ja, daarom bevat het contract ook onze handtekening. Je kunt je maximaal 30 dagen vooraf de ingangsdatum van het contract inschrijven bij de gemeente. Je contract is actief vanaf de startdatum die erop vermeld staat.
Kan iemand anders verblijven in mijn woning (bijvoorbeeld wanneer ik in het buitenland ben)?
Nee, dit is niet toegestaan.
Kan ik de huur eerder beëindigen?
Ja, dit kan. Nadat je minimale huurtermijn zoals vernoemd in je contract is verstreken, heb je een opzegtermijn van 30 dagen. Je kan je contract dan ten alle tijde opzeggen via je online account.
Wanneer word ik geïnformeerd over de beëindiging van mijn huurperiode?
Wij maken een afspraak voor een laatste inspectie van de woning ongeveer 2 a 3 weken vooraf het einde van je huur.
Kan ik mijn contract verlengen na de eerste huurperiode?
Nee, dit is niet mogelijk. Wanneer je tijdelijke contract eindigt, moet je de woning verlaten. Tussen twee huurperiodes moet minstens een jaar zitten.
Servicekosten
Wat wordt door de Servicekosten gedekt?
  • Een bijdrage aan de huismeester
  • Electriciteit/water/verwarming voor de gezamenlijke ruimtes.
  • Schoonmaak van de gezamenlijke ruimtes.
  • Vervanging van lampen in de gezamenlijke ruimtes.
  • Speciale service onderhoudscontracten.
  • Het wassen van de ramen aan de buitenkant.
  • Administratiekosten.
Wat wordt gedekt door andere leveringen en diensten?
  • Afschrijving van meubilair en bekleding.
  • Vooruitbetalingen voor gas, water en electriciteit.
  • Basis TV abonnement.
  • Snel internet, via kabel en WiFi in de woningen
  • CCTV bewakingssysteem.
  • Administratiekosten.
Zijn de servicekosten inbegrepen in de huurprijs?
Ja, de all-in prijs is inclusief de servicekosten.
Wat te doen wanneer een van de diensten niet meer werkt?
Laat dit zo snel mogelijk weten aan ons door een ticket in te sturen via je account, ons te mailen of te bellen in dringende gevallen. Wij proberen het zo snel mogelijk te verhelpen.
Wat zijn de regels van de waarborgsom (borg)?
De waarborgsom wordt na 4 weken teruggestort op je rekening wanneer je woning schoon is, je ons een bewijs van uitschrijving bij de gemeente kunt tonen of inschrijving bij een ander adres, en niets gebroken is of beschadigd. Graag storten wij het volledige bedrag terug aan onze huurders, dit betekent wel dat de woning netjes en schoon wordt opgeleverd. Wij vragen onze huurders om de woning zo goed mogelijk schoon te maken. Wanneer het niet schoon genoeg is, moeten wij de schoonmaak uitbesteden en de kosten hiervoor worden afgetrokken van je borgsom. Het schoonmaken duurt minimaal 1,5 uur en kost tenminste €45,-.

Mijn vraag staat niet hier tussen, hoe kan ik jullie bereiken?
Je kunt het beste contact opnemen met ons per e-mail. Je kunt ons ook telefonisch bereiken. Bekijk onze contactdetails hier.